Anmeldelse af børnebøger

Anmeldelse af børnebøger

oktober 12, 2018 0 Af FruFrilda

*Sponsoreret – indlægget er udgivet i samarbejde med CIHA*

Børnebøger

Min datter på halvandet er efterhånden ved at være så stor, at hun har glæde af at læse en bog – eller nok nærmere at bladre og gå på opdagelse. Hun har allermest glæde af bøger der stimulerer sanserne og det er jo lige noget for sådan en ergoterapeut-mor som mig. Vi har været så heldige, at kigge nærmere på børnebøger om numser og sange. Derfor synes jeg, du skal kigge nærmere på disse børnebøger:

Hvis numse er det mon?

børnebøger

Numsebogen

Også kaldet numsebogen herhjemme. Måske er det upædagogisk at kalde den numsebogen, men den handler altså om numser. Store som små og med både hår og pigge. Det er selvfølgelig en lækker lille tyk bog med alle mulige dyr, der stolt viser deres numser frem, hvorefter man så kan gætte, hvilket dyr numsen sidder på. Bogen er udstyret med flapper, som er spændende at åbne, og inde bag flappen, gemmer dyret sig. En sjov lille bog, som kan underholde min datter, når hun skide sur skal have skiftet en lorteble. Det er bogens skyld, at vi ikke får lort ud over det hele, for den holder hende fint beskæftiget med noget andet, end at skulle have en tør ble på.

Dig og mig og vi to

børnebøger

Dig og mig og vi to – og zebrabamse. Man skal aldrig gå ned på zebrabamser

Dette er skøn bog med rim, remser og sange. Og jeg må erkende, at jeg kender alt for få børnesange! Heldigvis er faren til baret mere velbevandret udi i børnesange, så de to har mest glæde af bogen. Faren synger og datteren går på opdagelse i alle de fine tegninger.

Den store bog med lyde fra min verden

Børnebøger

Bogen med lyde fra min verden

Okay – den her bog er bare virkelig sjov! Bogen indeholder en masse lyde fra hverdagen. Bl.a. kan du høre lyde fra vuggestuen, hvor pigen der klapper er et absolut hit. Du kan også høre en føntørre og siden med instrumenter må siges at være det aller sjoveste. Især klaveret – melodien er så lang, at man ligefrem kan danse og rokke med til den! I det hele taget er det sjovt at kunne trykke på noget, der giver en lyd. Min datter efterligner lyde og ord i øjeblikket og der er det ret hyggeligt og sidde og efterligne en lyd af en gynge eller et barn der griner.

Alle de nævnte børnebøger kan købes hos CIHA, der i øvrigt har fokus på legetøj, der udvikler dit barns sprog og så har de hurtig levering.

Husk at du kan tilmelde dig mit nyhedsbrev lige her.

Følg mig gerne på InstagramFacebook, Pinterest eller Bloglovin.